Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

#Мая_Зямля_Прыдняпроўе

Фотаматэрыялы

  • Интерактивная карта "Мой родны кут" д. Лыково
Актуальнасць Праекта абумоўлена неабходнасцю прасоўвання рэгіёнаў Магілёўскай вобласці, малых і сярэдніх гарадоў, як спосабу захавання ўнікальнага сацыякультурнага спадчыны Прыдняпроўскага краю і стварэнне станоўчага іміджу Магілёўшчыны на рэспубліканскім і міжнародным узроўнях.

   Сацыяльна-культурную сферу сучаснага грамадства немагчыма ўявіць без такога важнейшага элемента асветніцкай дзейнасці як турысцка-экскурсійная работа. Дадзеная форма азнаямлення з гісторыяй рэгіёнаў, аб'ектамі культурна-гістарычнай спадчыны, музеямі, прадпрыемствамі, сучаснымі дасягненнямі з'яўляецца найбольш даступнай і займальнай для вучняў устаноў адукацыі, а таксама спрыяе комплексным вырашэнні педагагічных задач: выхаваўчых, адукацыйных, аздараўленчых і спартыўных.

   Турысцка-экскурсійнае напрамак шырока запатрабавана ў адукацыйнай дзейнасці і спрыяе далейшаму прафесійнаму самавызначэнню навучэнцаў, праявы самастойнасці, творчасці, фармаванню рознабакова развітай асобы.

    Стварэнне канкрэтных турыстычных маршрутаў, відэаматэрыялаў, інтэрактыўных карт, віртуальных экскурсій і іншых прадуктаў патрабуе ад удзельнікаў праекту прымянення разнастайных метадаў і апаратна-праграмных сродкаў у галіне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і геаінфармацыйных сістэм, пастаяннае павышэнне ўзроўню самаадукацыі і самаразвіцця.

     Распрацаваныя ў рамках Праекта экскурсійныя маршруты могуць быць выкарыстаны ўстановамі адукацыі для арганізацыі адукацыйнага працэсу, выхаваўчага суправаджэння, краязнаўчай і турысцка-экскурсійнай дзейнасці і развіцця міжрэгіянальных сувязяў.

       Вывучэнне на сістэмнай аснове сацыякультурнага спадчыны Прыдняпроўя будзе спрыяць фармаванню сацыяльна сталай і прафесійна кампетэнтнай, адказнай, адкрытай інавацыях, прыхільнай высокім маральным ідэалам і традыцыйным нацыянальных каштоўнасцяў асобы.

     Рэалізацыя праекта ў цэлым накіравана на адлюстраванне інтарэсаў асобы навучэнцаў, грамадства і Магілёўскага рэгіёну.

    Мэта: фарміраванне асноў каштоўнасных адносін да сацыякультурныя спадчыне Магілёўскага краю, прывіццё падрастаючаму пакаленню асноўных каштоўнасцяў, ідэй, перакананняў, якія адлюстроўваюць сутнасць беларускай дзяржаўнасці, фарміраванне маральна сталай асобы, здольнай на адэкватнае стаўленне да тым, што адбываецца ў свеце і краіне падзеям, культурнаму і навуковаму спадчыне, гістарычным дасягненням, разуменне сябе, свайго месца ў грамадстве.

   задачы:

   масавае ўцягванне навучэнцаў у культурна-пазнавальную і даследчую дзейнасць, накіраваную на атрыманне ведаў аб гісторыка-культурных і прыродных славутасцях, сацыяльна-эканамічных, спартыўных і іншых дасягненнях Магілёўскай вобласці;

   фарміраванне асноў інфармацыйнай культуры, якое базуецца на традыцыях духоўнага культурнай спадчыны беларускага народа і дасягненнях сучаснага грамадства;

     стварэнне ўмоў для развіцця творчых здольнасцяў дзяцей і моладзі, шляхам уключэння ў розныя віды сацыяльна значнай дзейнасці;

    ўцягванне дзяцей дашкольнага ўзросту ў розныя віды дзіцячай дзейнасці, дзяцей і моладзі ў карысную вольнага часу дзейнасць, садзейнічанне іх самавызначэнню;

    фарміраванне навыкаў ўсвядомленага валодання лічбавымі прыладамі і прымянення інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій;

    папулярызацыя турысцкіх і рэкрэацыйных рэсурсаў прыроднага, гістарычнага, сацыякультурнага і эканамічнага паходжання ў кожным рэгіёне Магілёўскай вобласці;

    садзейнічанне развіццю міжрэгіянальнага ўнутранага дзіцячага і маладзёжнага турызму;

    фарміраванне, пазітыўнае развіццё і прасоўванне станоўчага і прывабнага іміджу Магілёўскай вобласці.

             Удзельнікі праекта:

   выхаванцы, педагагічныя работнікі, бацькі выхаванцаў устаноў дашкольнай адукацыі;

     навучэнцы, педагагічныя работнікі, бацькі обучющихся устаноў агульнай сярэдняй, прафесійнай адукацыі, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі вобласці з улікам узроставай дыферэнцыяцыі.

        Партнёры праекта: установы культуры, установы спорту, арганізацыі і прадпрыемствы Магілёўскай вобласці, грамадскія арганізацыі і іншыя.

         Асноўныя этапы праекта:

    1 этап - учрежденческий - арганізаваны ў рамках правядзення конкурсу «Вандроўка Ў мінулае» (палажэнне аб правядзенні конкурсу прыкладаецца).

    2 этап - раённы (рэгіянальны) - арганізаваны ў рамках правядзення конкурсу «Раён адчыняе дзверы» (палажэнне аб конкурсе прыкладаецца).

        даведачна:

      Аддзелы па адукацыі да 31 мая 2021 г. абагульняюць, сістэматызуюць матэрыялы ўстаноў адукацыі і да 10 снежня 2021 г. арганізуюць наведвання навучэнцамі знакавых сацыякультурных аб'ектаў раёна.

       Раённыя (рэгіянальныя) матэрыялы да 10 снежня 2021 г. прадстаўляюцца ў УА «Магілёўскі дзяржаўны абласны інстытут развіцця адукацыі» на знешнім носьбіце ў выглядзе інтэрактыўнай мультымедыйнай прэзентацыі, якая змяшчае інфармацыю аб сацыякультурных, гістарычных, этнаграфічных, прыродных, спартыўных і іншых значных аб'ектах раёна (горада ).

     Прэзентацыя можа ўтрымліваць тэкставую, графічную, відэа і аўдыё інфармацыю; гіперспасылкі, кіраўнікі кнопкі і трыгеры.

     На носьбіце таксама павінны быць зыходныя матэрыялы: тэкставыя дакументы з апісаннем сацыякультурных аб'ектаў, фатаграфіі ў выглядзе файла памерам не менш 100х150 мм з дазволам не менш за 300 dpi, відэафрагменты. Відэа павінна быць карэктна экспанавацца (не павінна быць цёмным або просвеченным). У кадры павінны быць зведзены да мінімуму або выдалены лагатыпы, гандлёвыя маркі, запатэнтаваныя элементы дызайну, прадметаў мастацтва, нумароў аўтамабіляў, пластыкавых картак, рэкламных плакатаў і інш. Прыватнай інфармацыі. Дрыгаценне камеры недапушчальнае. Аб'ект здымкі павінен быць у фокусе. Працягласць роліка: 5 - 15 мін. Фармат гатовага роліка: .mov, .avi, .mp4 c выкарыстаннем кодэка h.264 / mpeg4. Дазвол гатовага роліка: 1280х720 і вышэй.

      3 этап - абласны - рэалізуецца з 10 снежня 2021 г. па 10 снежня 2022 г.

     Установа адукацыі «Магілёўскі дзяржаўны абласны інстытут развіцця адукацыі» (далей - УА «МГОИРО») і дзяржаўная ўстанова адукацыі «Абласны цэнтр творчасці» (далей - ГУДО «ОЦТ») абагульняюць матэрыялы, прадастаўленыя раённымі і гарадскімі аддзеламі (упраўленнямі) па адукацыі і ў тэрмін да 1 сакавіка 2022 г. створаны даведнік па Магілёўскай вобласці (ГУДО «ОЦТ»), інтэрактыўную карту «# Мая_Зямля_Прыдняпроўе», якая адлюстроўвае адметнасці Магілёўскай вобласці і мабільнае прыкладанне "Мая _Зямля_Прыдняпроўе» (УА «МГОИРО»).

      Дадзенае прыкладанне накіроўваецца ва ўстановы адукацыі, якія выкарыстоўвае яго ў сваёй дзейнасці. На гэтым этапе праз удзел у квэст-гульнях, тэставых заданнях мабільнага прыкладання вывучаюць ўзровень засваення ведаў навучаюцца Магілёўскай вобласці, а таксама неабходнасць папаўнення інтэрактыўных карт.

    На працягу красавіка-снежня 2022 года навучаецца знаёмяцца са славутасцямі раёнаў і гарадоў Магілёўскай вобласці. Формамі рэалізацыі дадзенага этапу могуць быць: паходы, экскурсіі, віртуальныя экскурсіі, прэзентацыі, калажы, партфоліо, «з вялікімі - папросту», «пяць хвілін з мастацтвам» і інш. Выбар форм залежыць ад узроставай дыферэнцыя і ўзроўню рэалізацыі праекта. Абавязковай умовай з'яўляецца выкарыстанне матэрыялаў інтэрактыўнай карты «Мая_Зямля_Прыдняпроўе».

     Матэрыялы карты павінны ў абавязковым парадку быць выкарыстаны настаўнікамі-прадметнікамі, выхавацелямі дашкольных устаноў у адукацыйным працэсе ў якасці ілюстрацыі сацыякультурнага спадчыны Прыдняпроўскага краю і стварэнні станоўчага іміджу Магілёўшчыны. Пры правядзенні класных гадзін, гадзін інфармавання мэтазгодна выкарыстоўваць дадзеныя інфармацыйныя прадукты.

ПАЛАЖЭННЕ

аб правядзенні конкурсу «Вандроўка Ў мінулае»

у рамках мерапрыемстваў абласнога праекта

«# Мая_Зямля_Прыдняпроўе»

     1. Агульныя становішча

   1.1. Сапраўдныя ўмовы вызначаюць парадак правядзення конкурсу «Вандроўка Ў мінулае» у рамках мерапрыемстваў абласнога праекта «# Мая_Зямля_Прыдняпроўе» (далей - конкурс).

 1.2. Арганізатарам мерапрыемстваў абласнога праекта «# Мая_Зямля_Прыдняпроўе» з'яўляецца галоўнае ўпраўленне па адукацыі Магілёўскага абласнога выканаўчага камітэта (далей - упраўленне адукацыі), ўпраўленне культуры Магілёўскага абласнога выканаўчага камітэта, УА «Магілёўскі дзяржаўны абласны інстытут развіцця адукацыі» (далей - МГОИРО), ГУДО «Абласны цэнтр творчасці »(далей - ОЦТ).

      2. Мэта і задачы:

   Конкурс праводзіцца з мэтай фарміравання ў вучняў грамадзянска-патрыятычных, духоўна-маральных якасцяў; далучэння да гісторыка-культурным, прыродным каштоўнасцям, народным традыцыям і звычаям сваёй малой радзімы.

         задачы:

   масавае ўцягванне навучэнцаў у культурна-пазнавальную і даследчую дзейнасць, накіраваную на атрыманне ведаў аб гісторыка-культурных і прыродных славутасцях Магілёўшчыны;

     фарміраванне ў навучаюцца грамадзянскасці і патрыятызму, духоўна-маральных якасцяў і нацыянальнай самасвядомасці;

      прыцягненне вучняў да пошукавай і даследчай дзейнасці па вывучэнні гістарычнага мінулага свайго рэгіёна, раёна па захаванні гістарычнай памяці пра родны край і асобах якія ўнеслі вялікі ўклад у вывучэнні малой Радзімы;

   стварэнне іміджу рэгіёнаў як прывабнага культурна-пазнавальнага, турысцка-экскурсійнага аб'екта;

      стварэнне інфармацыйнага банка даных экскурсійных маршрутаў Магілёўшчыны;

   пашырэнне і паглыбленне інтэлектуальных і пазнавальных магчымасцяў навучэнцаў;

     выяўленне інавацыйных методык працы музеяў устаноў адукацыі, папулярызацыя іх дзейнасці як адукацыйнай прасторы.

   3. Удзельнікі конкурсу

        У конкурсе прымаюць удзел

   выхаванцы, педагагічныя работнікі, бацькі выхаванцаў устаноў дашкольнай адукацыі;

      навучэнцы, педагагічныя работнікі, бацькі обучющихся устаноў агульнай сярэдняй, прафесійнай адукацыі, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі вобласці з улікам узроставай дыферэнцыяцыі.

   4. Для арганізацыі конкурсу на кожным этапе ствараюцца орг камітэты:

         ва ўстановах адукацыі - кіраўнікамі ўстаноў адукацыі;

   у раёнах - структурнымі падраздзяленнямі гаррайвыканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў сферы адукацыі.

      Аргкамітэт кожнага этапу конкурсу:

    забяспечвае арганізацыйнае і метадычнае суправаджэнне конкурсу;

     даводзіць інфармацыю аб конкурсе да ведама ўстаноў адукацыі;

    ажыццяўляе персанальны адбор сябраў журы конкурсу;

    аналізуе і абагульняе вынікі конкурсу ў сродках масай інфармацыі.

      5. Тэрмін рэалізацыі конкурсу

   Конкурс праводзіцца з 15 лютага па 10 мая 2021 г. ва ўстановах адукацыі вобласці.

   6. Умовы і парадак правядзення конкурсу

  Асноўным зместам конкурсу з'яўляецца:

   абнаўленне існуючых і стварэнне новых тэматычных культурна-пазнавальных, эколого- і турысцка-экскурсійных маршрутаў, а таксама распрацоўка і стварэнне маршрутаў з выкарыстаннем новых экскурсійных аб'ектаў;

     даследаванне гісторыка-культурных і прыродных помнікаў, адраджэнне культурных традыцый рэгіёнаў;

   стварэнне прома-прадукцыі аб турыстычных магчымасцях рэгіёнаў (інтэрактыўная карта «Мой родны кут ...», фатаграфіі, відэаролікі, даведачна-інфармацыйныя зборнікі, карты-схемы, буклеты і інш.);

   правядзенне рэкламна-інфармацыйных і прэзентацыйных мерапрыемстваў.

    Для падрыхтоўкі матэрыялаў конкурсу навучэнцы:

  удзельнічаюць у паходах, тэматычных экскурсіях і экспедыцыях па малой радзіме, майстар-класах, музейна-педагагічных занятках і лекцыях, даследуюць аб'екты гісторыка-культурнай і прыроднай спадчыны малой радзімы, сістэматызуюць і аналізуюць сабраны матэрыял;

   вывучаюць і аналізуюць матэрыял па гісторыі населенага пункта (дакументы, архіўныя звесткі, навуковую і гістарычную літаратуру).

    Установы культуры рэгіёну могуць аказваць кансультатыўную і метадычную дапамогу ўстановам адукацыі ў выбары аб'ектаў, падрыхтоўцы неабходных матэрыялаў.

     Таксама ўстановамі культуры ў перыяд падрыхтоўчага этапу для ўдзельнікаў конкурсу будуць запланаваны і праведзены тэматычныя выставы, лекторыі, майстар-класы і іншыя культурныя мерапрыемствы ў адпаведнасці з мэтай і задачамі конкурсу.

     Конкурс праводзіцца па намінацыях: «Мой родны кут ...»; «Тапонімы побач».

  6.1. Намінацыя «Мой родны кут ...» .

     Кожная ўстанова адукацыі вобласці распрацоўвае экскурсійна-турыстычны маршрут па сваім населенага пункта, які адлюстроўвае спецыфіку сацыякультурнай прасторы микрозоны ўстановы адукацыі ўключае археалагічныя, этнаграфічныя, культурныя, рэлігійныя, «страчанае спадчына», спартыўныя, ваенныя, прамысловасць, экалагічныя і інш. Аб'екты.

      Удзельнікі конкурсу вызначаюць, вывучаюць і апісваюць помнікі гісторыі на тэрыторыі рэгіёну (горада, раёна). Далей з дапамогай розных кампутарных праграм і графічных рэдактараў ствараецца інтэрактыўная карта «Мой родны кут ...» са зноскамі, якія ўтрымліваюць апісанне і фатаграфіі аб'ектаў.

     На конкурс прадстаўляецца тэкставы матэрыял, аформлены ў выглядзе каталога помнікаў рэгіёну, у якім утрымліваецца: карта-схема помнікаў рэгіёну з пазначэннем іх месцазнаходжання, кароткае апісанне помніка (назва, час стварэння, адрас месцазнаходжання, аўтар, гістарычныя звесткі аб аб'екце, ацэнка сучаснага стану і інш.), фатаграфіі аб'екта, а таксама спасылка размяшчэння створанай інтэрактыўнай карты.

     Крытэрыі ацэнкі:

    адпаведнасць умовам;

     інфармацыйная змястоўнасць;

  навочнасць;

    мастацкае афармленне.

    6.2. Намінацыя «Тапонімы побач».

    Удзельнікі павінны прадставіць на конкурс справаздачны матэрыял па даследаванні мясцовых айконимов, урбанонимов, годонимов, гідронімаў, микротопонимов населеных пунктаў і яго ваколіц. Матэрыял павінен стварацца ў працэсе аналізу навуковай літаратуры і апытання мясцовых жыхароў з даследаваннем вытокаў геаграфічных назваў мясцовасці. Акрамя гэтага, неабходна з дапамогай розных кампутарных праграм і графічных рэдактараў стварыць інтэрактыўную карту «Тапонімы побач» са зноскамі, якія ўтрымліваюць апісанне і фатаграфіі аб'екта.

    Вынікі пошукава-даследчай працы афармляюцца ў выглядзе творчых праектаў: ​​прэзентацый або відэаролікаў.

    Творчыя праекты падаюцца абавязкова ў папяровым выглядзе і на электронным носьбіце. Відэаролік прадастаўляецца ў фармаце avi, mpg, wmv, хронометражем да 5 хвілін. Дапускаецца выкарыстанне пры мантажы і здымцы роліка спецыяльных праграм і інструментаў.

   7. Падвядзенне вынікаў конкурсу

    Для падвядзення вынікаў конкурсу аргкамітэтам адпаведнага этапа ствараецца журы, якое:

    ацэньвае працы, якія прадстаўлены навучэнцамі;

    вызначае пераможцаў і прызёраў конкурсу.

    Вынікі конкурсу падводзяцца асобна па ўзроставых катэгорыях. Кожная ўстанова адукацыі вобласці да 1 мая 2021 г. прадстаўляе ў структурныя падраздзяленні гаррайвыканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў сферы адукацыі (далей - аддзелы па адукацыі) па тэрытарыяльнай прыкмеце творчыя матэрыялы.

Раздзелы сайта